مشاهده خبر

فرایند اجرایی مرکز کارآفرینی و نوآوری

مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر به منظور حمایت مادی، خدماتی و معنوی از ایده­ ها و فناوری ­های افراد، تیم­ های ­دانشجویی  یا شرکت ­های صاحب ایده بدون هیچگونه محدودیت سنی و تحصیلات، تاسیس گردیده است.

چرخه حمایت از ایده های نوین و دانشی تا مرحله تبدیل شدن آن ها به محصولات یا خدمات فناورانه قابل تجاری سازی و عرضه به بازار، به عنوان رسالت اصلی مرکز کارآفرینی محسوب می ­شود. از این رو ، مرکز رشد دانشگاه سازمانی است که جریان دانش و فناوری را در میان دانشگاه ها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکت های خصوصی، مخترعین و مبتکرین به حرکت انداخته و ارتباط آن ها را با بازار از طریق ایده ­های نو و کاربردی تسهیل می­ نماید.

۱ - در گام نخست ایده‏ پرداز به وبگاه مرکز به آدرس https://karafarini.pgu.ac.ir/team/create مراجعه و نسبت به تکمیل فرم درخواست پذیرش ایده اقدام می‌‌نماید.

۲ -  فرم مذکور حداکثر ظرف مدت یک هفته از نظر صحت و کفایت اطلاعات درج شده بررسی می‏‏ گردد. در صورتی که فرم نیازمند اصلاح باشد، مراتب به ایده پرداز عودت می‏گردد تا حداکثر ظرف مدت یک ماه اصلاحات لازم را انجام و فرم اصلاح شده را  دوباره از طریق لینک بالا ارسال ‏نماید. 

۳ - در صورت تایید اولیه فرم درخواست پذیرش، مراتب در دستور کار "کمیته کارآفرینی" قرار می ‏گیرد تا حداکثر ظرف مدت یک ماه با دعوت از ایده پرداز بررسی لازم صورت پذیرد.

۵ - در صورتی که حسب نظر کمیته کارآفرینی، اطلاعات کاربرگ نیازمند تکمیل و اصلاح باشد یا در صورت عدم تایید ایده، مراتب به ایده‏ پرداز منعکس می‏شود.

۶ - ایده ‏پرداز ارایه ایده خود را را ظرف مدت دو هفته تکمیل و اصلاح نموده  و به مرکز کارآفرینی عودت می ‏نماید تا مجددا در کمیته کارآفرینی بررسی گردد.

۹ - نتیجه بررسی در کمیته کارآفرینی (شامل تاییدیا عدم تایید)به ایده‏ پرداز منعکس می‏ گردد. در صورت تایید ایده،"گواهی پذیرش ایده" صادر و قرارداد اجرای طرح و حمایت از ایده (به عنوان هسته نوآور) با ایده پرداز منعقد می‏ گردد.

مرحله اول حمایت پس از پذیرش: سپس مراحل توانمند سازی انجام می شود، این مراحل شامل تشکیل تیم و هسته، برگزاری دوره های توانمند سازی است.

 - مرحله دوم حمایت پس از پذیرش: سپس خدماتی مانند آموزش و منتورینگ به عنوان دوره پیش شتابدهی به هسته ارایه خواهد شد.

 - مرحله سوم حمایت پس از پذیرش: در آخرین مرحله اجرایی محصول اولیه هسته برای ورود به بازار آماده خواهد شد و برنامه های ثبت شرکت برای تجاری سازی محصول و ورود به مرکز رشد دانشگاه خلیج فارس اجرایی خواهد شد.

کمک های مالی به صورت قسطی از مرحله اول حمایت پس از پذیرش به هسته های نوآور پرداخت خواهد شد.