مشاهده خبر

برگزاری اولین دوره طرح ملی «راه بلد» به همت جهاددانشگاهی بوشهر و مرکز کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس

برگزاری اولین دوره طرح ملی «راه بلد» به همت جهاددانشگاهی بوشهر و مرکز کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس

 

جمعی از دانشجویان استان بوشهر در قالب طرح ملی «راه بلد» از  مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه خلیج فارس (مجتمع مروارید) بازدید کردند.

 

این بازدید با هدف تقویت روحیه خود باوری در نسل جوان و دانشجو، برقراری ارتباط بین جامعه دانشگاهی و مراکز صنعتی و اقتصادی و آشنایی با دستاورد‌های علمی و فنی، با حضور ۳۰ نفر از دانشجو دانشگاه‌های علوم پزشکی، خلیج فارس، فرهنگیان و آزاد اسلامی برگزار شد.

 

شرکت‌هایی که در این طرح مورد بازید قرار گرفتند شرکت فراسو کیهان در زمینه پرینتر سه بعدی (مصارف پزشکی)، شرکت آروج در زمینه سخت افزار و رباتیک، شرکت رونیکا در زمینه اینترنت اشیا و شرکت سینوتک در حوزه مالکیت معنوی  مشغول به فعالیت بودند.

 

در این بازید دانشجویان با بستر سازی جهت تجاری کردن دستاورد‌های تحقیقاتی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیرو‌های محقق جوان، رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم گسترش و رشد واحد‌های کوچک و متوسط دانش مدار و فناور فعال در زمینه‌های فناوری و بستر سازی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در زمینه‌های فناوری و تولید و توسعه محصولات و فرآیند‌های فناوری قابل عرضه به بازار آشنا شدند.

 

در حاشیه این بازید اطلاعات لازم برای همکاری در جذب حمایت مالی برای واحد‌های مستقر در مرکز رشد، تلاش برای فراهم آوردن حمایت‌های قانونی جهت تسریع رشد واحد‌های مستقر در مرکز رشد، ارائه خدمات و مشاوره‌های مورد نیاز واحد‌ها در راستای تبدیل ایده‌های نو به محصولات قابل تجاری شدن و تجاری سازی آنها، نظارت بر روند رشد واحد‌ها و تحلیل مستمر دستاورد‌ها با هدف افزایش کارائی مرکز رشد و نظارت بر فعالیت‌های واحد‌های فناوری در تحقق ایده محوری آن‌ها به دانشجویان ارائه شد.

 

 مجتمع فناوری مروارید بیش از سه سال است که فعالیت خود را با استقرار واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی و بوشهری آغاز کرده و بستر مناسبی  برای  توسعه فعالیت این دسته از شرکت‌ها و حمایت از طرح‌های نوآورانه و کارآفرین فراهم آورده است.

 

به نوشته خانم مژده پاینده، ایسنا جهاد