مشاهده خبر

حضور دانشگاه خلیج فارس در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

 

بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح جمعه، ۲۳اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی» با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت، رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد.
در این نمایشگاه، دانشگاه خلیج فارس به همراه شرکت های فعال مرکز رشد دانشگاه خلیج فارس حضور یافت.

 

در دومین روز از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با حضور دکتر فاتحی (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه)، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه خلیج فارس و شرکت آرتین آزما مهر در حوزه تولید و بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت نفت و گاز امضا شد. شرکت آرتین آزما مهر از شرکت‌های فناوری مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس است که در حوزه تامین تجهیزات و مواد صنعت نفت و گاز فعالیت می‌کند.

 

همچنین در حاشیه ۲۶مین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه خلیج فارس و شرکت توسعه فناوری همیار مهندسی (تفاهم) وابسته به گروه انرژی پاسارگاد، در توسعه و استفاده از شبیه‌ساز بومی رتینا امضا شد. این شبیه‌ساز برای مطالعه مخازن نفت و گاز استفاده می‌شود و کاملا در داخل کشور توسعه داده شده است.

 

در طول مدت نمایشگاه علاوه بر بازدیدکنندگان عمومی، مسئولانی از وزارت نفت، شرکت ملی حفاری، شرکت ملی گاز، پالایش گاز فجر جم، فولاد سیرجان، گروه صنعتی گلرنگ، پارک علم و فناوری مشهد، مرکز نوآوری انرژیک دانشگاه امیرکبیر و غیره در غرفه دانشگاه خلیج فارس حضور یافتند.

گفتنی است بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی میزبان ۱۲۰۰ شرکت داخلی و ۴۴ شرکت خارجی یا نمایندگی آنها از ۱۱ کشور جهان است. در این نمایشگاه، از میان ۹۰۸ غرفه، ۲۳ عنوان مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و ۷۰ غرفه مربوط به شرکت‌های‌ دانش‌بنیان، نوپا و پارک‌های فناوری است.