مشاهده خبر

آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی بندر نوآوری

به نقل از روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس روز یکشنبه شانزدهم آبان ایده های برتر رویداد کارآفرینی بندر نوآوری که با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج‌فارس برگزار شد، معرفی شدند.

دکتر روح الله فاتحی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس در این آیین گفت: دانشگاه خلیج فارس در سال  ۹۴ سند راهبردی خود را بر اساس اولویت‌های استان تعریف، مزیت‌های نسبی استان را شناسایی  و در زمینه های انرژی، نفت و گاز، هوشمند سازی  و اینترنت اشیا،اقتصاد دیجیتال ، دربا، زیست فناوری، محیط زیست، کشاورزی، صنایع خلاق و در زمینه دریا هدف گذاری نمود.

دکتر فاتحی، تصریح کرد:  هدف دانشگاه خلیج فارس توسعه استان بر پایه دانش فناورانه و بهبود شرایط فعلی اقتصاد و وضع موجود  با رویکرد خلاقانه و نوآورانه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس، ادامه داد: امروز خرسندیم  که دانشگاه‌ خلیج‌فارس توانسته در مسیر رشد، شکوفایی، خودکفایی و توانمندسازی بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را با برنامه‌های ترویجی و نوآورانه ادامه دهد و امیدواریم که برگزیدگان این برنامه در زمره کارآفرینان برتر کشور و استان قرار گیرند.

در ادامه این نشست محمدرضا میری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان بوشهر، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توانمند سازی گفت: توانمند سازی خانواده ها باید بر اساس حفظ کرامت  آنان باشد و حفظ کرامت جامعه هدف این است که روی پای خودشان بایستند تا نیازمند دیگران نباشند.

 وی افزود:  فعالیت‌های گذشته کمیته امداد  در گذشته توزیع دار قالی و یا آموزش دامداری در میان جامعه هدف بود اما امروز که آمایش سرزمین ها را مد نظر داریم در ایجاد اشتغال متناسب با نیاز روز می باشد.

میری، ادامه داد:  شاید هنوز در ذهن مردم تصویر فعالیت کمیته امداد همان صندوق صدقات باشد در حالی که  ما در سالها ی اخیر به سمت توانمند سازی، حمایت و پشتیبانی در جهت اشتغالزایی جامعه هدف خود حرکت نموده ایم.

وی تاکید کرد: ما باید به نحوه ای عمل کنیم که جوان ها بتوانند روی پای خود بایستند چرا که آینده میهنمان را این جوانان عزیز در دست خواهند داشت.

دکتر ترابی، مدیر مرکز کارآفرینی و نوآوری، در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس گفت: برنامه ریزی برای شروع رویداد کارآفرینی بندر نوآوری ۲الی۳ ماه زمان برد و  پیش روی داد در ۲۹ شهریورماه، کارگاه‌های ترویجی از ۲۰ الی ۳۰ مهر ماه برگزار شده بود تا تیم ها آموزش هایی با هدف ، تیم سازی، بازاریابی،  پرورش ایده و... را ببینند و پس از دریافت ایده ها، ایده های شایسته داوری انتخاب  و در ۱۲ هم این ماه نیز  جلسه داوری برگزار شد. 

دکتر ترابی افزود: این رویداد دارای ۴محور بود. محورهای این رویداد شامل هوشمند سازی و اینترنت اشیا، کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی، صنایع خلاق، محصولات فرهنگی و قرآنی است.

مدیر مرکز کارافرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس ادامه داد در محور های زیر تیم ها به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب نمودند:

محور خلاق: تیم آرزوشو، کاجا و مهرسان سبز

محور هوشمندسازی و اینترنت اشیاء: تیم جهش، تیم انیگما و تیم جلیقه نجات

محور قرآنی: تیم  کلمات آسمانی، تیم کلام مبین و تیم محفل 

در محور کشاورزی: تیم گل فروش مقام اول  و تیم ماکولات مقام دوم

مسلم ملیت، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر، در آیین اختتامیه این رویداد گفت: در این که با همکاری دانشگاه خلیج فارس برگزار شد ۴محور اصلی وجود داشت که تیم ها باید در قالب و با موضوع این ۴ محور ایده های خود را مطرح میکردند.

و از آنجا که استان  بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران معرفی شد یکی از این محورها نیز قرآنی نام گرفت.

وی افزود: تیم های برتر پس از اختتامیه رویداد، تازه کار اصلی را شروع میکنند آنها باید نمونه اولیه ای از ایده خود را تولید کرده و وتا دو ماه آینده نمونه اولیه باید به دانشگاه خلیج فارس مرکز کارآفرینی و نوآوری ارائه شود  و تیم ها به یاد داشته باشند در طول این مدت میتوانند در راستای ایجاد کسب و کار خود  از مراکز مشاوره موجود در دانشگاه خلیج فارس و پارک علم و فناوری بهره ببرند.

درپایان با اهدای لوح و جوایز نقدی از تیم های برتر تقدیر شد.

لینک خبر: https://pgu.ac.ir/fa/news/1082